pozhlav pozhlav
Stránky pro psy DogSite.cz - Inzerce psů, plemena psů, psí články, výstavy psů
Zde může být i Vaše reklama
poztop poztop
vyhledávání poz

pozstrtab pozstrtab pozstrtab pozstrtab pozstrtab pozstrtab pozstrtab pozstrtab

Podzimní pozdrav z Lednice Tisk E-mail

Blog dlouhosrstého jezevčíka

Je neděle po obědě a něco se začíná dít. Páneček se s páničkou na něčem domlouvají. Že by výlet, to nesmím zmeškat, ještě aby mě nechali doma. Vnucuji se jak můžu a iniciativa se vyplácí, pánička bere vodítko a mě v náručí přenáší do auta a vyrážíme. Ale moment kam to vůbec jedeme? Prý do Lednice, to jsem mohla do ní vlézt doma a ne jet ještě někam autem.

Airis z Ostrožských jezer

Pánička mi vysvětluje, že Lednice je městečko na jihu Moravy, kde je krásný zámek s velkým parkem. Po cestě se pánečci domlouvají, že se ještě stavíme na Janově hradě. Až později mi vysvětlují, že je to umělá zřícenina v lužních lesích nedaleko Lednického parku.

Janův hrad - Lednice

Stavba byla postavená roku 1801-1808 pro Jana Lichtenštejnského architektem J. L. Hardtmuthem, který již dříve projektoval také nedaleký Lednický minaret. Po chvilce hledání odbočky z hlavní cesty a průjezdu okrajem lesa po úzké cestě, zastavujeme na parkovišti nedaleko Janova hradu.

Janův hrad

Vystupuji s pánečkama a vyrážíme na prohlídku okolí hradu. Stavba vypadá opravdu jako polozbořená hradní zřícenina. Pánečci říkali, že zde zatím ještě nikdy nebyli. Já s páničkou jdeme k hradu pěkně po cestě, ale páneček vyrazil s foťákem na nedalekou louku a snaží se o co nejlepší fotky hradu. Stromy v parku jsou nádherně vybarveny a odpolední sluníčko krásně hrad nasvěcuje. Chvíli jsme se procházeli po okolí hradu a i po druhé straně mrtvého ramene Dyje. Pánečci rozhodli, že se dovnitř podíváme až příště, až tu budou s námi i ostatní malí pánečci. Nasedáme tedy do auta a vracíme se do Lednice. Po zaparkování míříme k zámku, který je nyní krásně opravený a potom dál do parku. Jdeme po pravé straně zámeckých rybníků, po pěkné štěrkové cestě a páneček opět pobíhá kolem a fotografuje krásně vybarvené stromy v parku. Za chvíli už vidíme Minaret, který se v prolukách mezi stromy zrcadlí v klidné vodní hladině. Ještě chvilku a jsme u něj. Myslela jsem si, že je to jen nějaká rozhledna, ale páníčka mi vysvětlila, že nahoře je sice krásný výhled po okolí, ale že je to stavba ve stylu minaretů známých v islámských zemích, která byla postavena na počátku 19. století stejným architektem jako Janův hrad. Chvilku si obhlížíme minaret z venčí, ale vzhledem k pozdní odpolední době a zvětšujícímu se oparu kolem rybníků se nevydáváme po schodech na rozhlednu, ale pokračujeme v naší procházce parkem zpět k zámku, ale tentokrát po druhé straně rybníků.

I zde je park krásně vybarven a z břehu je místy krásný výhled na minaret. Míjíme zbytky stavby aquaduktu a po cestě přes několik mostů se blížíme k zámku. Naše odpolední vycházka se pomalu blíží ke konci. Páníček nám na chvilku někam zmizel, ale po chvilce se objevil s několika kousky jmelí v ruce. Již dříve jsme potkávali ostatní návštěvníky s kousky jmelí v rukou a pánečci nevěděli kde je berou. Nakonec to páneček zjistil. Jmelí bylo na větvích, které byly různě po parku ořezány ze stromů. Ale to už jsme pomalu u východu ze zámeckého areálu, míříme k autu a vyrážíme domů.

Zámecký park v Lednici

Taky se od té doby co jsem Vám psala naposledy událo i pár jiných událostí. Meliska měla jedno štěňátko - pejska, které nedávno již šlo ke své nové majitelce, které již jistě dělá velkou radost.

Tak haf a vrrr Vaše Airiska.